Tålmodighed kan være en mangelvare ved kassen: - Nogle gange har kunden oplevet noget skidt. Og så er vi dem, der står først for
Ingen varer er gratis i detailhandlen. Men et smil eller en hilsen koster intet og kan være med til at gøre dagen markant bedre for både ansatte og kunder. Til sin store glæde oplever butikschef i lokal dagligvarebutik, at tonen er blevet bedre, selvom hun også oplever trælse eksempler på det modsatte.
Copy link address
Gustav Roesbjerg Mygind gurpe@jfm.dk
Annonce
Daniella Bjørnsted Andersen oplever generelt, at tonen over for hendes ansatte er god i det daglige. Men cirka en gang om ugen hænder det, at hun må tage sig af en utilfreds kunde, som ikke ytrer sig særligt pænt. Foto: Gustav Roesbjerg Mygind
I sine knap syv år i butikken har Victor Lauridsen kun oplevet én gang, at en kunder har talt og opført sig så grimt, at det var noget han og kollegaerne efterfølgende måtte tage en længere snak om. I det daglige sætter han pris på at møde kunderne i øjenhøjde og gerne sende dem fra butikken med en hilsen. Foto: Gustav Roesbjerg Mygind